Ostravský soud zamítl žalobu proti územnímu rozhodnutí
Podle informací z webu www.silnicei12.cz zamítl soud v Ostravě žalobu proti ÚR. V červnu tohoto roku investor přepokládá podání žádosti o vydání stavebního povolení a koncem roku plánuje zahájení zadávacího řízení na výběr zhotovitele stavby.
Stejné termíny platí pro související stavbu „I/12 Běchovice – Úvaly“, která je klíčová pro Květnici.
Realizace se předpokládá v letech 2025 – 2027.
Videovizualizace stavby „I/12 Běchovice – Úvaly“
Video je nastavené od místa, kde se stavba začíná přímo dotýkat Květnice.
Dosavadní jednání obce s investorem
Na přelomu roku jsem opakovaně jednal s vedením ŘSD ČR i s projektantem PUDIS a.s. a představil požadavky obce Květnice. Na základě těchto jednání obec dne 25.1.2023 obdržela následující vyjádření k jednotlivým bodům:
Protihluková opatření
K bodu č. 1, dle kterého obec pro vyloučení pochybností trvá na tom, aby veškerá protihluková opatření na celém jejím území byla navržena zcela v souladu s požadavky stanoviska EIA a současně dle aktualizovaného hlukového posouzení. Investor uvádí tento bod za splněný. Projektová dokumentace je v souladu s požadavky stanoviska EIA a obsahuje protihluková opatření vyplývající z akustické studie, která je taktéž součástí předkládané projektové dokumentace.
Investor stavby bere tento bod za splněný. Projektová dokumentace je podle něj v souladu s požadavky stanoviska EIA a obsahuje protihluková opatření vyplývající z akustické studie, která je taktéž součástí předkládané projektové dokumentace.
Problematické křižovatky v KIII
- K bodu č. 2, dle kterého obec upozorňuje na problematické křížení ulic Diviznová a Vřesová s ulicí na Ladech, kde lze očekávat problémy s výjezdem z lokalit a kde chce obec také zvýšit bezpečnosti chodců, a proto požaduje navržené dodatečných opatření. Těmito opatřeními rozumí:
- Vybudování světelného dopravního značení (semaforů) na obou dotčených křižovatkách, tedy na výjezdech z lokality ulicemi Vřesová a Diviznová);
- Zabudování rychlostního měření na tomto světelném značení, které při překročení povolené rychlosti zastaví takové vozidlo změnou návěstí na pokyn „stůj“;
- Umístění indukčních smyček do místních komunikací pro možnost relativně plynulého výjezdu z obytné lokality;
- Umístění tlačítek pro chodce pro přecházení.
Podle názoru investora je prokázáno, že navržená křižovatka splňuje požadavky dané normami a technickými podmínkami. Nicméně i přes to zajistí prověření dalších možných úprav projektantem akce, a to ve spolupráci s Policií ČR a správcem komunikace. Pozitivně vnímá závazek obce na případné převedení zvoleného dopravního opatření do správy.
Přeložka vodovodního potrubí
K bodu č. 3: požadavek na přeložku vodovodního potrubí je splněn. V rámci stavby je navržena přeložka jak vodovodu ve vlastnictví HLC Real s.r.o. (SO 344, 345), tak vodovodu ve vlastnictví obce Květnice (SO 346).
Rozšíření chodník v úseku od čistička k zastávce Za Mlýnem
K bodu č. 4: Obec Květnice požaduje, aby chodník v úseku mezi autobusovou zastávkou Na Ladech (začátek SO 137) a místem, kde je k němu napojena příjezdová komunikace k DUN a TN č. 3 (SO 143) byl navržen tak, aby bylo možné ho využít jako součást cyklotrasy/cyklostezky, jež se na straně jedné napojí na konci obslužné komunikace SO 143 na stávající cyklostezku 8207 a na straně druhé na přístupovou cestu přeložky I/12, a to konkrétně SO 162.
Podmínka dle tohoto bodu musí být splněna tak, aby po dokončení úseku mezi uvedenými body (v majetku obce Květnice) bylo možné celou takto vzniklou komunikaci zkolaudovat jako cyklostezku/trasu, a to včetně vyřešení křížení s komunikací III/01212.
Investor v odpovědi uvedl, že bere na vědomí náš požadavek a pověří projektanta zpracováním dokumentu, který zohlední naše požadavky a jejich dopady na řešení stavby (procesní i ekonomické). Následně se společně domluvíme na optimálním postupu.
Jsem si vědom, že stavba (realizace i provoz) bude na mnohé z nás mít negativní dopad. Je proto nezbytné pokračovat v krocích, které zajistí dostupné benefity pro Květnici. Věřím, že se vše podaří dojednat ke zdařilému kompromisu.
Matěj Král